Birçok sosyal medya platformu neden artık kısa videolara geçiş yapıyor? Bu yazımızda sizlere bunu açıkladık.

Birçok sosyal medya platformu neden artık kısa videolara geçiş yapıyor? 

   Son zamanlarda çoğu sosyal medya platformunun (Instagram, TikTok, YouTube, Facebook) kısa videolara geçiş yaptığı dikkatimizden kaçmıyor. Peki bunun sebebi ne olabilir? 

Araştırmalarımıza göre bu sosyal medya platformlarının hedef kitlesi Z kuşağı! 

   Z kuşağının dikkatini çekebilmek için 8 saniyeniz olduğunu biliyor muydunuz? Gelin konuyu daha detaylı inceleyelim. Z kuşağının %66 sı interneti aktif kullanıyor. Bu veri bize ciddi bir kitlenin sosyal medyada var olduğunu gösteriyor. Hal böyleyken markalar Z kuşağını yakalamak için kollarını sıvıyorlar. 

   TikTok platformundan önce Musical.ly platformunu hatırlayanlarınız vardır belki. Bu uygulama piyasaya ilk olarak Nisan 2014’te sürüldü ve Ağustos ayında yayınlandı. Daha sonrasında ise Musical.ly'nin ortak kurucusu ve TikTok'un başkan yardımcısı Alex Zhu, “İki uygulamayı birleştirerek kullanıcıların her iki deneyimden de faydalanmasını istiyoruz. Asıl amacımız, herkesin yaratıcı olabilecekleri bir topluluk yaratmak” dedi. TikTok 2021 senesinde 1 milyar aktif kullanıcıya ulaştı. Bu kadar hızlı büyüyen bir platform diğer sosyal medya platformlarının gözünü korkuttu diyebiliriz.

   Sosyal medya platformlarının birçok özelliği birbirlerinden esinlenmesini hepimiz fark etmişizdir zaten. TikTok’un bu kadar tutmasından sonra Instagram ve Facebook da kısa videolar konusunda esinlenmeye başladılar. Instagram “Reels” adını verdiği formatta TikTok’u andıran kısa video özelliğini getirdi. Bunun yanı sıra YouTube’da tabiki bir video platformu olarak böyle bir özellikten geri kalamazdı ve 2020 yılının eylül ayında “YouTube Shorts” u piyasaya sundu. İlk başta video süresini 15 saniye olarak ayarlayan YouTube Shorts, 2021’in Mart ayından itibaren video sürelerini 1 dakikaya kadar uzattı. Twitter için ise henüz hala böyle bir girişim söz konusu değil. Daha önce story özelliği deneyen Twitter, kullanıcılarından olumlu geri dönüşler almadığı için bu özelliği iptal etmişti. Sonrasında tekrardan bu tarz yenilikler uyguladığını görmedik. Buradan da kullanıcı hedef kitlesinin önemini görüyoruz diyebiliriz. Her platformun kendisine özel bir kitlesi var ve aynı tarz yeniliklerin aldığı geri dönüşler farklı olabiliyor. İlerleyen zamanlarda Twitter böyle bir yenilik dener mi henüz biz de bilemiyoruz. 

   Kısacası sosyal medya platformlarının kısa videoları tercih etmesindeki en büyük etkenlerinden biri Z kuşağı dediğimiz jenerasyonun dikkatinin bir hayli kısa süreli olmasından kaynaklı. Bize kalırsa etkenler arasında sadece dikkatlerinin süresinin kısa olması değil, Z kuşağı zamanını daha verimli kullanmayı tercih ettiğinden de kaynaklı olduğunu düşünüyoruz.