Bu bloğumuzda sosyal medya danışmanlığına merakı olan, bir firmada veya kendi işini yapmak isteyen okuyucularımıza başlangıçta nelere dikkat etmesi gerektiğini derledik.

Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya 

Bu bloğumuzda sosyal medya danışmanlığına merakı olan, bir firmada veya kendi işini yapmak isteyen okuyucularımıza başlangıçta nelere dikkat etmesi gerektiğini derledik. 

Öncelikli olarak, bu iş için kendinize güvenmiyorsanız bu yazı tam size göre!

Hem işin işleyişini hem de neyi nasıl yapmanız gerektiğini anlatacağız. 

 

İçindekiler: 

1.Sosyal Medya Danışmanı Ne Demek?

2.Sosyal Medya Danışmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir? 

3. Sosyal Medya Danışmanı Olmak İçin Ne Yapmalıyım? 

1.Sosyal Medya Danışmanı Ne Demek?

Sosyal medya danışmanı, sosyal medya platformlarına hakim olabilen ve yönetimini doğru stratejilerle yapabilen kişilere denir. Çalıştığınız, bağlı olduğunuz firma veya ajanslara reklam konusunda stratejiler geliştirerek, kurumun daha geniş kitlelere duyurulmasını sağlayabilirsiniz. Sosyal medya danışmanlarının, sosyal medya yönetimi, içerik üretme ve geliştirme, organik takip sağlama, sosyal medyada tanıtımı yapılan ürün, marka veya firmanın reklam çalışmalarını yönetme, sosyal medya için pazarlama fikri geliştirme gibi yapması gereken kapsamlı işleri vardır. 

2.Sosyal Medya Danışmanı Ne İş Yapar? Görevleri nelerdir? 

Eğer bir sosyal medya danışmanı olmak istiyorsanız yapmanız gereken şeyleri gözünüzde büyütmemeniz ve korkmamanız gerekir. Ya kendi reklamınız ya da markaların, ürünlerin veya şirketlerin sosyal medya hesaplarının yönetimini sağlamakla işe ilk adımlarınızı atmaya başlamış olursunuz. Sosyal medya danışmanlığının bir diğer önemli unsuru ise dijital pazarlama alanında da bilgi sahibi olmanızdır. Dijital pazarlama aslında kendi başına ayrı bir daldır fakat sosyal medya bütün bu dalları himayesinde barındıran bir alandır. Bu sebepten dolayı bir sosyal medya danışmanı olmaya başlamadan önce birçok alandan sorumlu olacağınızın bilincinde olmanız gerekir. Sosyal medya platformlarını yönetmeye başladıktan sonra ise kendinize bir plan oluşturabilirsiniz. Planlı hareket ettiğiniz takdirde işlerinizin işleyişi daha kolay hale gelebilir. Önceliğinizin ne olduğuna karar vererek plan oluşturmaya başlayabilirsiniz. Yaptığınız iş için hedef kitlenizi doğru belirlemeniz bu noktada işinizin doğru ilerlemesini etkileyecek önemli unsurlardan biridir. 
Hedef kitlemi nasıl doğru belirlerim diyorsanız “Hedef kitlemi nasıl doğru belirlerim?” adlı bloğumuzda daha detaylı öğrenebilirsiniz. Hedef kitlenizi belirledikten sonra doğru reklam stratejileri oluşturmanız daha kolay olacaktır. Her ay sonu verilerinizi raporlamak ve analiz etmek bir sonraki adımlarınızın yol göstericisi olur. Nerede hata yaptığınızı veya neyi doğru yaptığınızı görmek açısından ay sonu raporlamaları önemli bir unsurdur. Meşakkatli bir iş gibi gözükse de gözünüzde büyütmeden, tüm verilerinizi tek tek yazmanızı tavsiye ederiz. Raporlama yapmak işinizin işleyişini doğru yönde değiştirmenize yardımcı olacaktır. Hangi alanda çalışıyor olursanız olun kesinlikle “Feedback” konusunda hassas olmaya özen gösterin. Geri bildirimler her zaman çok önemlidir. Aktif olmanız, gelen sorulara yanıt verme hızınız ve iletişimsel stratejileri de doğru belirlemeniz gerekir. 

3.Sosyal Medya Danışmanı Olmak İçin Ne Yapmalıyım?

Sosyal medya danışmanı olmak istiyorum fakat ilgili alanlardan mezun değilim diyorsanız, artık dışarıdan sosyal medya eğitimi alabilir, ilgili kurslarla kendinizi geliştirebilirsiniz. Bunun haricinde ücretsiz olacak şekilde eğitim videoları ile kendinizi ilerletebilirsiniz.

Sosyal medya danışmanlığı için bizimle işbirliği yapmak isterseniz Apolitik ailesi olarak her zaman burada olduğumuz bilmenizi isteriz. :)

Bir sonraki blog yazımız için bizi takipte kalmayı unutmayın.