Marka inşasında izlenmesi gereken birçok yol vardır.

Marka inşasında izlenmesi gereken birçok yol vardır. Bunlardan biri de markayı veya ürünü en güçlü şekilde vurgulamak için slogan çalışması yapmaktır. Özellikle dijital dünyada içerik bombardımanına maruz kalan insanların zihin dünyasında yer edinebilmek için bu süreç oldukça önem arz etmektedir. Markanızı veya ürününüzü insanlara bir kere pazarlayabilirsiniz. Ancak bunda devamlılık yakalayamadığınız sürece istediğiniz dönüşümü elde edemeyeceksinizdir. Peki etkili reklam stratejilerinin bir parçası olan “slogan oluşturma” sürecinde nasıl bir yol izlemelisiniz?

Bu süreçte şu 2 madde size oldukça yardımcı olacaktır.

  1. Rakiplerinizin sloganlarını inceleyin.
  2. Markayı/ürünü iyi tanıyın.

Bu iki madde özelinde yürüteceğiniz çalışma çok daha sağlıklı olacaktır. Özellikle markayı/ürünü tanımak size kreatif çözümler sunarken, rakiplerinizin sloganlarını incelemek size ilham verecektir. Dolayısıyla etkili reklam sloganları üretmek için yapacağınız tek şey düşünmek olacaktır. 

 

Slogan Hemen Ortaya Çıkmayabilir

Peki düşünme sürecinde ne gibi zorluklarla karşılaşabilirsiniz ya da önünüze ne gibi zorluklar çıkabilir?

  • Neden hemen aklıma gelmiyor sorusuna maruz kalabilirsiniz.
  • Kendinizi tam olarak veremeyebilirsiniz.

Bu başlıklar çoğaltılabilirse de kendinizi telaşa vermeyin. Eğer düzenli olarak içerik yazan biriyseniz veyahut kreatif anlamda kendinize güveniyorsanız sadece zamana ihtiyacınız var. Özellikle slogan bulmak kreatif düşünme biçimlerinden biridir. Ve marka/ürün için sloganı saniyesinde bulmayı kendinizden beklemeyin. Tabii bunu yapabileceğiniz ilhamlar da gelirse neden olmasın ama anlatmak istediğimiz bir sürecin gerekebileceğidir. Dolayısıyla slogan çalışması yapmak için öncelikle belirlediğimiz maddeleri yerine getirebilirsiniz ve bu sayede markayı veya ürünü yansıtan reklam sloganını en doğru şekilde üretmiş olursunuz.

 

Reklam Sloganının Önemi Nedir?

Yaratıcı reklam sloganının önemi marka konumlandırma çalışmalarından biri olmasıdır. Özellikle markalar için ticari dönüşüm getiren en önemli şey ürün kalitesi veya ucuzluğu değildir. Çünkü günümüzde ucuz ve kaliteli ürüne ulaşmak zor değil. Dolayısıyla size dönüşüm getirecek en önemli şey zihinlerde markanızın yer edinebilmesidir. Bununla birlikte bu markanızın istediği dönüşümlerde sürdürebilirlik sağlamış olursunuz. Reklam sloganı bu süreci sağlayan en önemli etkenlerden birisidir. Slogan ne kadar güçlü ve kreatifse markanız reklam için ayırdığınız bütçeden de o ölçüde tasarruf sağlarsınız. Reklam sloganları o kadar önemlidir ki; markalara reklam tasarrufu sağlar. Çünkü akılda yer edinebilen bir slogan, markanızı sürekli insanlara gösterme stratejisinden sizi koruyabilir. Markayı sürekli olarak insanlar karşısına çıkaracak reklam çalışmaları da önemlidir ancak vurgulamak istediğimiz tasarruf sağlamak üzerine. Dolayısıyla yaratıcı reklam sloganları markanız için tasarruf sağlarken aynı zamanda istenilen dönüşümleri sağlamaya yardımcı olur. 

Şimdiyse tam olarak sağladığı avantajlar anlatıyoruz;

  • Akılda kalıcılık sağlar.
  • Reklam bütçelerinizde tasarruf sağlayabilir.
  • İstenilen dönüşümleri sağlar.
  • Markanızı bulunduğu pazarda güçlendirir.

 

Slogan bu gibi sebeplerden dolayı oldukça önemlidir. Tabii tüm bunların yanında markanız için yapmanız gereken başka pazarlama stratejileri de vardır. Özellikle birlikte koordineli bir şekilde yürüteceğiniz reklam çalışmalarına etkili bir slogan entegre etmenizle birlikte marka için istenilen sonuca rahatlıkla ulaşabileceksinizdir.