SWOT markaların için oldukça önemlidir. 4 İngilizce kelimenin ilk harfleriyle oluşturulmuş bir kavramdır.
SWOT analizi, kendiniz veya markanız için gelişim adına başarılı bir strateji geliştirmek maksadıysa yapılması gereken faydalı bir işlemdir. Gereklilik arz eder çünkü, markanız için hangi çalışmalara yoğunluk vereceğinizi aynı zaman rakipleriniz karşısında nasıl bir strateji yürütmeniz gerektiği konusunda yardımcı olur.
SWOT Analizi Nedir?
SWOT markaların için oldukça önemlidir. 4 İngilizce kelimenin ilk harfleriyle oluşturulmuş bir kavramdır.
Bu kelimeler;
- Weaknesses
- Strength
- Threats
- Oppurtunities
Bu kelimeler, markanız adına güçlü ve zayıf yönlerinizi belirlerken aynı zamanda muhtemel tehditleri ve fırsatları da tanımanızı sağlar.
SWOT Analizi Nasıl Yapılır?
SWOT analizi için öncelikle zayıf yönler, güçlü yönler, fırsatlar ve tehditler kısmını içeren bir tablo oluşturuyorsunuz. Ve bu 4 işlem için her biri adına incelemeler yaparak tespitlerinizi bu kategorilerin altına yerleştiriyorsunuz.
SWOT Analizi: Güçlü Yönler
SWOT analizinde yapacağınız güçlü yönler tespiti, markanızın başarılarını ortaya koyarken gelecekte oluşturacağı stratejiler içinde büyük önem arz etmektedir.
- Rakiplerimden beni ayıran avantajlarım nedir?
- Personellerin bilgi ve becerileri iş için yeterli mi?
- Maliyetler ne durumda?
- Müşteri memnuniyeti hangi yönde?
- Ekip içi motivasyon yeterli düzeyde mi?
SWOT Analizi: Zayıf Yönler
Markanız için belirlediğiniz zayıf yönler, bu işlemleri iyileştirmeniz adına gerekli bir işlemdir. Özellikle markanızın nerelerde eksik olduğu görerek gerçekleştireceğiniz hamleler işletmenizin geleceği adına önemlidir.
- Başarısız olduğum alanlar nedir?
- Hangi bölümde ne gibi problemler mevcut?
- Rakiplerimize göre nerelerde eksiklik yaşıyoruz?
SWOT Analizi: Fırsatlar
İşletmenizin gelişimi için önemlidir. SWOT analizin önünüzdeki fırsatları çıkarması için şu soruları sormalısınız;
- Hedef müşterileri markaya daha da nasıl bağlayabiliriz?
- Rakiplerin eksikliklerinin bulunduğu alanlarda nasıl öne geçebiliriz?
- Mevcut trendleri markamız için nasıl değerlendirebiliriz?
SWOT Analizi: Tehditler
Tehditler, işletmenizin gelecekte karşılaşabileceği potansiyel riskleri belirlemek adına oldukça önemlidir. Şu soruları sorarak, işletmeniz adına gelecekte karşılaşabilme potansiyelinizin olduğu riskleri belirleyebilirsiniz;
- Rakiplerin karşılaştığı sorunlar nedir?
- Yeni trendlere karşı ayak uydurabiliyor muyuz?
Özellikle bu iki sorunun cevabı gelecekte karşılaşabilme olasılığının olduğu riskleri belirlemeniz ve bunlara karşı şimdiden önlem almanıza yardımcı olacaktır. Dolayısıyla SWOT analizinin varlığı her işletme için stratejik gereklilik arz etmektedir.
Kişisel SWOT Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişisel SWOT analizi nedir ve nasıl yapılır? Öncelikle işletmeniz/markanız için yapmanızı tavsiye ettiğimiz şeylerin aynısını uygulamanız yine bu yöntem içinde tavsiye edilen olacaktır.