Reklam metni hazırlarken, hedef kitlenizi, tanıtımını yapacağınız ürünü ve markayı iyi tanıyın. İyi bilmediğiniz hiçbir şeyi istediğiniz etkide yazamayacaksınız.

Reklam metni nasıl yazılır ve reklam metni nedir gibi sorulara cevap vereceğimiz yazımızda etkili reklam metinler oluşturmak için bilinmesi gerekenleri anlatıyoruz.

İletişim teknolojileri, son 15 yılda tüm dünyada sosyolojiyi değiştirdi. Öyle ki artık tek tip insan davranışlarından söz ediyoruz. Aynı şeyleri beğenen, dinleyen, izleyen tek tip insan modeli... Sanırım hepimiz bu durumu etrafımızda gözlemleyebiliriz. Peki 15 yıl gibi bir sürede sosyolojik durum nasıl değişebilir? Bu durumun oluşmasında internet, çığır etkisi yarattı. Özellikle insanların internetin olduğu her yerde iletişimi anlık sağlamaları, birbirlerini tanımalarını dolayısıyla dünyayı tanımalarını sağladı. Ve hepimiz dijital dünyanın varlığını artık hayatımızın her anında hissediyoruz. Bunu internet ve sosyal medya mecralarında geçirdiğiniz vakit olarak düşünebilirsiniz. Aslında gün boyunca bu durumu gözlemleyebilirsiniz. 

Dünya genelinde internet kullanımı ortalama 8 saat. Dolayısıyla zorunlu ihtiyaçlarımız dışında neredeyse zamanımızın tamamı internet üzerinde geçiyor. Kimimiz film izliyor kimimiz sosyal medyada vakit geçiriyor, kimimizse eğlence içerikli videolar tüketiyor. Bu kadar çok içeriğe maruz kalan insanlar, ilgisini çekebilecek içerikler dışında başka şeylere tahammül de göstermiyor. Dijital alışkanlıklarınızı düşünün, Tiktok ve instagram reels videolarını geçiş hızınızı düşünün. Sosyal medyada vakit geçirirken gördüğünüz kaç metni tamamen okuyorsunuz?  Dolayısıyla tüm bunları anlatmamızın asıl nedeni, internet tabanlı dünyada reklam metni nedir ve nasıl hazırlanır sorusuna doğru cevaplar verebilmek için. İnsanlar geleneksel medyada olduğu gibi belirli bir yayın akışına maruz kalmıyor. İnternet teknolojisi sayesinde yayın akışlarını kendileri belirliyor. Dijital tabanlı mecrada reklam metinleri hazırlamak istiyorsanız dikkat etmeniz gerekenler var. 

 

Reklam Metni Nasıl Yazılır?

Reklam metinleri hazırlarken bilmeniz gerekenleri 4 maddede anlattık.

  • Reklam metni hazırlarken, hedef kitlenizi, tanıtımını yapacağınız ürünü ve markayı iyi tanıyın. İyi bilmediğiniz hiçbir şeyi istediğiniz etkide yazamayacaksınız. 
  • Reklam metni yazarken ürünlerinizi emsallerinden ayıran özelliklere vurgu yapın.
  • Özellikle ürünün ne olduğunu değil; neden olduğunu anlatmaya çalışın. Yani hedef kitleye bir neden vermelisiniz.
  • Kısa kısa cümleler kurun. İçeriklere o kadar maruz kalıyoruz ki okuma alışkanlığı bitecek düzeye geldi. Dolayısıyla en az kelimelerle en etkili mesajı kurgulayın.

Tüm bunları yapmak, hedef kitlenizin reklam metinlerini okurken sıkılmamasını sağlar. Özellikle reklam metinlerinizi hazırlarken bütün bu süreçlere azami şekilde dikkat edin. Etkili olmayan hiçbir şeyin kullanıcılar tarafından tüketilmediğini unutmayın.

 

Joseph Sugarman: Kaygan Kaydırak Modeli

Reklam metinlerinizi hazırlarken Joseph Sugarman tekniği olan Kaygan Kaydırak Modelini bilmeniz avantaj sağlayacaktır. Sugarman, bu tekniğin temelinde metinlerinizi hazırlarken bir çocuğun kaydıraktan kaydıktan sonra yere inişine kadar geçen sürenin kolaylığından bahseder. Ve reklam metinlerinizin böyle olması gerektiğinin altını çizer. Dolayısıyla bu tekniğin temel prensibi hedef kitlenizi iyi tanımak ve onlara uygun reklam metinlerini hazırlamaktır.

 

Reklam metni örneklerini inceleyin;

 

Hazırlık her şeydir dedik. Bununla birlikte reklam metinlerinizi hazırlamadan önce aynı içerikte kurgulanmış metinleri inceleyebilirsiniz. Reklam metninizi hazırlamadan önce sizler için yardımcı olacaktır. Dolayısıyla reklam metni kurgularını oluştururken daha önce benzer içerikte kurgulanmış reklam metni örneklerini incelemeniz, reklam metinlerini oluşturmanızı kolaylaştıracaktır.

Reklam metni nedir ve nasıl hazırlanmalı gibi sorulara ışık tuttuğumuz içeriğimizle karşınızdaydık. Benzer içerikleri blog sayfamızı ziyaret ederek okuyabilirsiniz.