Marka konumlandırma çalışmaları; markanızın istenilen dönüşümü sürekli elde etmesi için insan zihninde yer edinebilmesidir.

Marka konumlandırma çalışmaları; markanızın istenilen dönüşümü sürekli elde etmesi için insan zihninde yer edinebilmesidir. Marka konumlandırma stratejileri ile markanızın insan zihninde yer edinebilmesini sağlarken aynı zamanda istediğiniz dönüşümleri elde edebilirsiniz. Peki marka konumlandırma çalışmaları neden önemlidir, markanıza tam olarak neyi sağlar, daha detaylı inceleyelim;

  • Marka bilinirliğiniz artar.
  • Hedeflediğiniz ticari dönüşümleri gerçekleştirebilirsiniz.
  • Müşteri sadakati oluşturmuş olursunuz.
  • Marka bilinirliği ile reklam bütçenizde tasarruf sağlamış olursunuz.

Marka konumlandırma çalışmaları, özellikle internetle birlikte artan rekabet ortamında rakiplerinizin önüne geçmeniz için oldukça gerekli bir marka pazarlama stratejisidir. Öncelikle markanızın hizmet sağladığı alanı iyi tanımanız ve marka/ürün hatırlana bilirliğini arttıracak çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Bu çalışmadan kastımız; markanızı, rakiplerinizden farklı kılan bir özelliğe göre ön plana çıkarmanız ve konumlandırma çalışmalarını bu alanda gerçekleştirmenizdir. Yani marka konumlandırma çalışmasını, markanızın en ayırt edici özelliğini kullanarak inşa etmeniz en doğru strateji olacaktır. Peki markanızı konumlandırmak için gerekli stratejiler nelerdir, maddeler halinde listeliyoruz.

 

Marka Konumlandırmak İçin Gerekli Stratejiler

 

  1. Kurumsal kimliğin ve vizyonun güçlü inşası
  2. Markayı/Ürünü yansıtacak slogan bulmak
  3. Marka için tanıtım filmi
  4. Markayı/ürünü iyi tanımak
  5. Hedef kitleyi iyi tanımak
  6. Rakiplerinizi tanımak
  7. Reklam filmleri için senaryo kurgusu
  8. Müşteri deneyimine önem vermek
  9. Hedef kitleye markanızı tercih etmeleri için bir neden vermek ve marka sadakati oluşturmak

Markanızı konumlandırmak için temel düzeyde gerekenleri listeledik. Bununla birlikte dijital dünyada rakip sayısının fazlalığından dolayı müşteri deneyimi için her şeyi gözden geçirmelisiniz. Rakip sayısının fazlalığından dolayı yapacağınız her çalışmaya özenle yaklaşmalı ve bu ölçüde hareket etmelisiniz. Markanızı konumlandırırken en önemlisi de; hedef kitlenize markanızı tercih etmeleri için bir neden vermelisiniz. Rakiplerinizden sizi farklı kılan ne, ürününüzün bir hikayesi var mı gibi sorulara cevap vermeniz gerekmektedir. Özellikle ne yaptığınızı ve nasıl yaptığınızı değil, neden yaptığınızı güçlü bir şekilde vurgulamanız markanıza olan bağlılığı hedef kitleniz üzerinde oluşturacaktır. 

 

Müşteri Kitlene “Neden” Ver

 

Simon Sinek, Golden Circle” Türkçe anlamıyla “Altın Çember” adıyla geliştirdiği formülüyle birlikte marka konumlandırma sürecine ışık tutuyor. Bu yaklaşım marka sahiplerine, markalarını geliştirebilmek adına altın tepsi de bir sunum sağlıyor. Sinek, markaların ürünlerini pazarlarken “Ne-Nasıl-Neden” şeklinde bir pazarlama ve reklam stratejisi yürüttüğünü ancak bunun son derece yanlış olduğunun altını çiziyor. Sinek’e göre markaların ürünlerini veya hizmetlerini pazarlarken şu sırayı takip etmeleri gerekiyor; “Neden- Nasıl-Ne”. Özellikle günümüzde ürün ve marka konusunda büyük bir rekabetin olduğunu dolayısıyla insanların ürünlerden çok hikayelere odaklandığını belirtiyor. Eğer insanlara bir “neden” verirseniz rakiplerinizin önüne geçmenin zor olmayacağını söylüyor. Ürünü veya hizmeti almak için bir neden vermek… Neden bu ürünü ürettiğini, vizyonunun ne olduğunu, ürünün ne olduğunu belirtmeden önce anlatmak zorunda olduğumuzu belirtiyor.

 

Hedef kitle üzerinde marka konumlandırma stratejileri için izlemeniz gerekenleri en doğru şekilde anlatmaya çalışırken, özellikle üzerinde durmanız gereken ana maddeleri sunduk. Geleneksel pazarlama stratejilerinin artık eskisi kadar kullanılmadığı günümüzde, müşteri kitlesinin dijital platformlara kayması ve burada harcadıkları süreyi göz önüne aldığımızda marka pazarlama çalışmaları da bu alana kaydı. Markanızı müşteri zihninde konumlandırırken, hedef kitlenin bulunduğu alanı iyi tanımanız ve marka konumlandırma stratejilerini bu ölçüde belirlemeniz oldukça önemli. Böylelikle markanız için en doğru stratejiyi oluştururken beklediğiniz dönüşümleri de sağlamış olacaksınız.