Bu yazımızda kurumsal kimliğin önemi ve nasıl doğru bir şekilde oluşturulduğu hakkında bilgi verdik.

Kurumsal Kimlik Önemi Nedir?

   Kurumsal kimlik ya da marka kimliği adından da anlaşıldığı üzere markanızın dış görünüşünü ve itibarını oluşturan birincil unsurlardan biridir. Burada “kimlik” kelimesini gördüğümüzde aklımıza ilk olarak kurumun dış görünüşü yerine kurumun gerçekleri, müşteri izlenimleri duygu ve düşüncelerinin izlenimi gelebilir. Fakat kurumsal kimlik müşteri ilişkilerinden bağımsız bir kavramdır. Bir marka kurumsal kimliğini oluştururken tamamen özgün ve kendisine has özellikler barındırmalıdır. Kurumsal kimliği doğru oluşturmak, markanızı diğer markalardan ayıran ve kimlik karmaşasını önleyen bir unsurdur.

   Markanıza özgü bir logo ve renk seçimi ile sürdürülebilir bir tasarım elde etmek, müşteri kitlenize güven verecektir. Kurumsal kimlik üretilirken dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri markanıza ait hiçbir detayın atlanmamasıdır. Çünkü oluşturulan herhangi bir kurumsal kimlikte sonradan üzerinde değişiklik yapmak veya baştan bir kurumsal kimlik oluşturmak marka bilinirliğini ve müşteri güvenilirliğini sarsabilir. Kalıplaşmış ögeler markanızın kimliği haline dönüşür ve artık insanların algısında bu şekilde yer edinirsiniz.

   Kurumsal kimliğiniz ile sadece müşterilerinizin sadakati değil, kurum kültürünüzü oturtarak çalışanlarınızın bağlılığını da üst seviyeye taşımış olursunuz. Kurumsal kimlikte kullanılan görsel ögelerin, markanızın ürün ya da hizmetlerini destekleyecek şekilde olması yaratılmak istenen algıya doğrudan hizmet edecektir.

   Profesyonel bir ekip ile “Kurumsal Kimlik” oluşturmak için Apolitik ailesi olarak her zaman buradayız. Daha fazla bilgi almak için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Kurumsal Kimlik Neden Önemlidir?