Bu bloğumuzun içeriği, reklam veriyorum ama istediğim etkileşimi elde edemiyorum nerede hata yapıyor olabilirim diyen okuyucularımıza yardımcı olacaktır.
Bir sosyal medya yöneticisi, yönettiği sayfalara reklam vererek görünürlüğünü arttırabilir. Ama tabi ki bunun için doğru bir strateji yapmak önemli bir unsurdur. Nasıl doğru yol izleyeceğinizi bu bloğumuzda anlatacağız.
Öncelikle ne tür bir sayfasınız bunu belirlemeniz gerekir. Kullanıcı kitlenize bir ürün mü satıyorsunuz, ürün tanıtımı mı yapıyorsunuz, kendi kişisel sayfanızı mı yönetiyorsunuz yoksa belli başlı firmaların sosyal medya hesaplarından mı sorumlusunuz bunu belirlemeniz gerekir. Bunu belirledikten sonra reklam vermek için kolları sıvayabilirsiniz. Reklam vermeden önce bir bütçe planlaması yapmanızı tavsiye ederiz. Her zaman yüksek miktarlara en iyi sonuçları elde edeceksiniz diye bir kuralın olmadığını da unutmamanızda fayda var. Az bir bütçeyle de “doğru” hedef kitlenize hitap ederseniz reklamdan fayda sağlayabilirsiniz. Şimdi size doğru hedef kitlenizi bulabilmeniz için ufak tüyolar vereceğiz.
Reklam verirseniz etkileşim elde edeceğini düşündüğünüz gönderilerinizi belirleyin ve her birine bir bütçe ayırarak reklam verin. Verdiğiniz reklamların hedef kitlesini farklı farklı seçin. Diyelim ki üç postunuza reklam girecekseniz üçüne de farklı hedefler belirleyin. Bir tane postunuzun yaş aralığı 25-34 ise diğer reklam çıkacağınız postunuzun yaş aralığı 45-54 aralığında olabilir. Bu şekilde diğer seçenekleri de her bir posta farklı belirleyebilirsiniz. Daha sonrasında ise reklam verdiğiniz postlarınızın geri dönüşlerini analiz ederek hedef kitlenizi doğru belirleyebilirsiniz. Hangi ülkeye, hangi ile, hangi yaş aralığına hitap ettiğinizi öğrendikten sonra stratejilerinizi bu yönde şekillendirebilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra reklam verirken anahtar kelimeleri de doğru seçtiğinizden emin olun. Çünkü hitap edeceğiniz kitle sizin yaptığınız işe ilgi duyan kesim olmak zorunda. Örneğin, kıyafet satıyor veya tanıtıyorsanız kullandığınız anahtar kelimeler modayla alakalı olmalıdır. Tanıttığınız/sattığınız bir ürün veya markaya bağlı olarak anahtar kelimelerle kapsamlı bir çalışma yapabilirsiniz. Tüm her şeyi denedim ama hala istediğim sonucu elde edemiyorum diyorsanız unutmayın ki bu tarz yöntemler belli bir süreç gerektirebilir. Sosyal medya algoritması farklı işleyen bir algoritmadır. Zamanla ve sabırla biraz da bilgi toplayarak ve deneyerek doğru adımları atabilmeniz mümkündür.
Doğru hedef kitleyi bulma konusunda elimizden geldiğince sizi bilgilendirmeye çalıştık. Umarız sizin içinde faydalı bir blog yazısı olmuştur. Merak ettiğiniz ya da aklınıza takılan sorular için Apolitik ailesi olarak her zaman iletişim için buradayız. Hepinize iyi çalışmalar dileriz.