Günümüz dünyasında veri, petrolden çok daha kıymetli hale geldi.

Google Adwords nedir ve nasıl çalışır?

Günümüz dünyasında veri, petrolden çok daha kıymetli hale geldi. Dünyanın en değerli şirketleri artık petrol şirketleri değil. Özellikle bu durumun oluşmasında en büyük etken internetin sağladığı avantajlar oldu. İnternet kullanımının artmasıyla beraber hepimizin dijital ayak izleri, ardımızda bıraktığımız ve hiç silinemeyen kalıcı izler oldu. Ve bu şirketler için oldukça önemli. Ne arattık, nelere baktık, vaktimizi nasıl geçiriyoruz sorularına ulaşmak artık petrol, doğalgaz gibi enerji ihtiyaçlarından çok daha önemli hale geldi. Çünkü Google’da aramalarımıza göre doğru hedef kitlelerine ulaşarak reklam tasarrufu sağlamak, markaların hedefleri için gereklilik arz ediyor. Dolayısıyla şirketlere bu verileri sağlayan Google Adwords (yeni adıyla Google Ads) şirketler için avantaj kaynağı haline geldi.

Arama motorlarında yaptığımız aramalar, gezindiğimiz siteler ve bu eylemlerde geçirdiğimiz vakitlerle şirketler için oldukça önemli bir şey yapmış oluyoruz; ardımızda bıraktığımız izler. Adwords ise burada devreye giriyor. Reklam verme alışkanlıklarının dönüşüme uğradığı günümüz dünyasında reklam vermek isteyenler için bir ilaç kaynağı oldu. Google arama motoru kullanım oranıyla her zaman açık ara farkla birinci sırada.

Arama motorlarında kullanım oranları;

  1. Google %90
  2. Yahoo %3
  3. Bing %2.9
  4. Yandex %0.5

Google Adwords Reklamları Nasıl Verilir?

Google Adwords sayesinde reklamının yapılmasını istediğimiz ürün her neyse doğru hedefleme seçenekleri belirleyin. Ve ilgili anahtar kelime çalışması yapın. Bunları belirledikten sonra yapacağınız tek adım kaldı. Reklam vermek…

Google Adwords üzerinden reklam verirken hangi adımlar izlenmeli ve nelere dikkat edilmeli?

  • Öncelikle Google hesabınız olmalıdır.
  • Hedef kitleyi belirleyin ve hedeflemeyi tam yapın
  • Bütçe belirleyin
  • Anahtar kelime belirleme sürecinde dikkatli olun

Bunlar yapıldıktan sonra reklam vermeye hazırsınız demektir. Google Adwords, dijitalde reklam vermek isteyenlerin en iyi adresidir. Özellikle belirlenecek hedef kitleyle ilgili en ince kırılımları verir. Dolayısıyla reklamların doğru adrese ulaşmasını sağlamış olur.

Google Adwords ve SEO arasında nasıl bir fark var, ürün tanıtımında ne gibi etkileri var, inceleyelim;

 

SEO ve Google Adwords Arasındaki Fark?

 

Öncelikle Google Adwords üzerinden günlük olarak harcanacak tutarı belirleyebilir ve arama motorlarında üst sıralarda yer edinebilirsiniz. Belirli bir harcama tutarı olur. Ancak SEO tarafında amaç reklamsız, yani organik arama sonuçlarında ilk sıralara çıkmak olduğu için durum farklıdır. Google Adwords ile reklam vererek üst sıralarda ilgili arama terimlerini belirledikten sonra gözükmeye başlarsınız. Ancak SEO için sadece içerik yazıları hazırlamalı ve bu içeriklere harcama yapılmalıdır. Dolayısıyla istenilen sonucu alana dek bu süreç devam eder. SEO, Google arama sonuçlarında reklam vermeden üst sıralarda yer edinmeyi ifade eder. Reklama para harcamamış olursunuz ama SEO için içerik yazılarına ödeme yapmanız gerekir. 

  1. Daha iyisi çıkana kadar varlık gösterir.    

SEO çalışmaları sonucu üst sıralara çıkmanız durumunda edindiğiniz yerde kalıcılık elde edersiniz. Ta ki sizden iyi bir çalışma ortaya çıkana kadar.

  1. Sonuç almanız için bir süreç lazım.

Adwords’te verilen reklamlar sayesinde çok hızlı şekilde üst sıralarda yer edinir ve bütçeniz bitene kadar gösterilemeye devam edersiniz. SEO ile hedeflerinize ulaşmanızsa zaman alır. Ve birkaç ay sürecektir.

  1. Dönüşüm hızı çok daha yüksektir.

SEO da alacağınız dönüşümler çok daha kalıcı olacaktır. Dolayısıyla Adwords’te verilen reklamların bütçeleri bittikten sonra yayından kaldırılır. Ama SEO çalışmasıyla birlikte üst sıralarda kalıcılık yakalarsınız. Ve ilgili anahtar kelimelerinin aranması durumunda hedef kitleye sürekli gösterim elde edersiniz.