Sinirlenip çıkmadan önce bu yazıyı sakince okumanızı şiddetle tavsiye ederiz!

Yepyeni bir bloğumuzla yeniden karşınızdayız. Hepinizin aslında buraya bloğumuzun başlığına şaşırıp geldiğinizi biliyoruz. Ama ne yazık ki bu blog size başlığının konusuyla alakalı bir içerik sunmayacak :(  Asıl konumuz tam olarak sizin bu içeriği başlığından dolayı merak edip tıklamanızı sağlayacak olan “Clickbait” yöntemi.

Peki nedir bu Clickbait Yöntemi

   Clickbait, Türkçeye “tık tuzağı” ve “tıklama tuzağı” olarak çevrilmiştir. Tuzak kelimesi olumsuz bir anlam ifade ettiği için haliyle kötü bir şeymiş gibi düşünülmesi çok doğal oluyor. Ama merak etmeyin size bu yazımızda hem faydalarını hem de zararlarını anlatacağız.

Site sahipleri Clickbait’i site trafiğini arttırarak belli bir gelir metodu sağlamak için kullanırlar. Clickbaitler sizi bir makale, fotoğraf veya video bağlantısına gönderen sansasyonel başlıklardır. Bu başlıklar size nesnel gerçekleri sunmaz, genellikle duygularınıza ve merakınıza hitap ederler. Aslında bu Clickbait yöntemi habercilikte uzun yıllardır kullanılan bir tekniktir. Eskiden geleneksel medyanın gözbebeği olan gazetelerde manşet haberler yazılırdı. Genellikle bu manşetler gazetelerin ilk sayfalarında yer alır ve fontları diğer başlıklardan büyük olurdu. Gazete okuyucusunun dikkatini çekebilmek ve satışları arttırmak için kullanılan bir yöntemdi. 
   Günümüzde ise bunun dijitale aktarılmış bir versiyonunu görüyoruz. Burada tamamen okuyucuyu merak duygusuyla harekete geçirmek hedefleniyor.

Clickbait yöntemini doğru bir şekilde uygularsanız, bu yöntemin faydasını da görebilirsiniz. Kullandığınız başlık içi dolu bir başlıksa ve başlık içeriğinizle uyumlu ise hem siz kazanırsınız hem de kullanıcı kazanmış olur. Yani karşılıklı bir alışveriş durumu söz konusu olur. Bu durum markanızın itibarını ve web sitenizin bilinirliğini arttırır. Aynı zamanda güvenilir bir marka hissiyatı oluşturur. Ve böylelikle kullanıcının sitenizde kalma süresi de artmış olur.

   Clickbait zararlı mıdır diye soracak olursanız eğer evet bizce her şeyin fazlası zaten zararlıdır. Artık Google yeni güncellemeleriyle beraber sitenizin içeriği hakkında daha fazla bilgi sahibi olabiliyor. Web sitenizin başlığı, site içindeki başlıkları veya URL’si içeriğiyle alakalı değilse Google sizi cezalandırabiliyor. Dikkat çekici bir başlık ile fazla tık almak her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Eğer içeriğiniz başlıkla alakalı değilse zaten okuyucunun sitenizde kalma süresi de bir hayli kısa olur. Sitenizin öne çıkarılabilirliğini kendi ellerinizle mahvedebilirsiniz. Clickbait İçeriklerin Özellikleri Nelerdir?

   Tüm yazı boyunca bahsettiğimiz gibi konu başlıklarının dikkat çekici ve kullanıcıyı harekete geçirici özelliği vardır. “Bakın ne istedi” , “görenler şaşıp kalıyor” , “okuyunca inanamayacaksınız” tarzında kullanıcıda merak duygusunu yaratacak başlıklar tercih edilir. İçerik bakımından kullanıcıyı asla tatmin etmez. Konu gereğinden fazla uzatılır ve içerik yazı-görsel bakımından dengesizdir. Asparagas haberler dediğimiz yalan yanlış haberler sunulabilir.

   Ve böylelikle bir bloğun daha sonuna gelmiş bulunmaktayız. Umarız Google bizim de bu bloğumuzu başlık-içerik bakımından cezalandırmaz diyoruz :) Bir sonraki blogda görüşmek üzere!